Unibap tar in ytterligare finansiering på 12 mkr

I oktober 2016 fick Unibap en första tillväxtfinansiering på 10 miljoner kronor med en tilläggsoption på 12 miljoner kronor. Nu tar Unibap in den kvarvarande finansieringen inom ramen för finanseringsrundan och växlar därmed upp etableringen på marknaden för intelligenta system och robotik.

Finansieringen på 12 miljoner kronor kommer användas till att stärka Unibaps position inom intelligent automation och robotik genom att tillsätta en försäljningschef, utvecklingschef samt utvecklingsingenjörer vid företagets kontor i Uppsala och Västerås. Dessutom kommer finansieringen att möjliggöra en bredare lansering av Unibaps maskinseende produkter och rymdmolnslösningar.

– Det är mycket glädjande att vi nu slutfört hela finansieringsrundan. Vi har samtidigt förstärkt vår styrelse och kan fortsätta tillväxten inom rymd och industri utifrån den teknikbas vi har etablerat, säger Fredrik Bruhn, vd på Unibap.

Unibap får stöd i sin affärsutveckling genom företagsinkubatorn Uppsala Innovation Centre och UIC-projekt som rymdinkubatorn ESA BIC Sweden och samverkansprojektet Växtzon.

Pressmeddelanden från näringslivet i Uppland

Ladda upp ditt pressmeddelande

Fält markerade med * är obligatoriska.

Rubrik (max 60 tkn) *
Skriv ditt pressmeddelande här *